Fotogalerie

Fotografie z našich akcí, kurzů a cestování.

Egypt_severní vraková cesta - 11.-18.10.2014
Odpolední check dive proběhl v klidu a pohodě na lokalitě Marsa Abu Dabbab, známé častým výskytem dugongů a želv.
Ráno jsme pokračovali driftovým ponorem na Elphinstone, tentokrát bez žraloků, ale za to se spoustou drobného života na stěně. Přejíždíme na Ras Shoona, kde dáváme odpočinkový ponor na reefu s hromadou šnorchlistů, zatímco posádka lodi vyměňuje rozbité vodní čerpadlo. Odpoledně-noční ponor na kotvě v zátoce Mangarof Reef.
Brzy ráno přejíždíme na vrak trajektu Salem Express. Na prvním ponoru si loď prohlédneme zvenku a proplaveme užší šachtou vlevo podél hlavního nákladového prostoru. Druhý ponor začínáme shora, do lodi vstupujeme nově proříznutým otvorem a plaveme skladištěm aut, míjíme pěkný Nissan a Toyotu a potom se propadáme do hlavního nákladového prostoru. Cestou zpět se ještě na chvíli stavíme v jídelně. Odpoledne kotvíme a potápíme se nedaleko Safagy.
V noci absolvujeme divoký přejezd k národnímu parku Ras Mohamed, vlny s lodí slušně mávají.
Někdo klidně spí a někdo trpí :-)
Ponor na Shark&Yolanda Reef v rychle se měnících proudech. Tři skupiny, tři cesty, každého to zaneslo jinam. Následuje polonoční ponor na 135 let starém vraku britského parníku Dunraven.
V noci zase cestujeme, tentokrát za jedním z vůbec nejhezčích vraků na světě - Thistlegormem. Bývalá střední obchodní loď, vyrobena v roce 1940 v docích J. L. Thompson & Sons a určena pro flotilu Albyn Line Ltd. Pojmenována "Thistlegorm" jako poslední loď ze série začínající v názvu na Thistle-- (Thistledhu, Thistleroy). Ztroskotala v 00:35, ráno 6. října 1941, po zásahu dvěma bombami. Uvnitř vraku jsme mezi prvními, takže nás vítá skvělá viditelnost a zcela neopakovatelná atmosféra. Procházíme si postupně všechny nákladové prostory se zachovalými vozy, motorkami, municí.. Všudypřítomná jsou hejníčka zvědavých růžových rybek. Druhý ponor je už s proudem a dole rozvířeno od kraulových kopačů. Deko pak trávíme vlajíc na kotevním laně.
Odpoledne krátký přesun na Gubal Island, kde si dáme Mazcovu specialitu - "šnorchlování se stage". Překvapení rekreačních potápek, když jsme je míjeli jen tak v plavkách, bylo veliké :-) Na stejné lokalitě (Bluff Point) si užíváme i pohodového nočního ponoru.
Předposlední den našeho safari přijíždíme na Abu Nuhas. Vítá nás vítr, vlny a proud. Během dvou ponorů ze zodiaků si prohlédneme vraky Kimon M., Chrisola K. a Giannis D. Večer se koná bramboráková patry :-) Ráno je pak pro některé z nás velmi těžké. Ale překonáme se a jdeme se ještě naposledy namočit.
Lokalita Sharm Shoona s relativně mladým vrakem a korálovou zahradou. Překvapí nás tu velmi silný proud, který jednu ze skupin zanese na otevřenou vodu, relativně daleko od lodi. Konec dobrý, všechno dobré - ztracenci jsou nalezeni a poslední noc trávíme už na pevnině v hotelu Amira v Safaze. Po dopoledním nakupování si ještě užijeme vodních dýmek. Pak už nám z výletu zbývá jen cesta na letiště a šťastné přistání doma.